Media, Biznes Kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009.
Słowo od redaktorów
Rozdział 1. Współczesne i historyczne uwarunkowania polskiego rynku medialnego w skali kraju i regionu
Chrzanowski B., „Robotnik wybrzeża”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 19-25
Romanow A., Ekonomiczne podstawy funkcjonowania polskich przedsiębiorstw prasowo-wydawniczych w Prusach Zachodnich w połowie XIX i na początku XX wieku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 26-33.
Gomoliszek J., Tradycja czy nowoczesność: którą drogę wybiorą studenckie periodyki?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 34-39
Krzemiński T., „Gazeta Grudziądzka” – obrończyni ludu czy narzędzie ambitnego wydawcy?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 40-47
Stopikowski R., Archiwa internetowe prasy ogólnopolskiej i możliwości ich wykorzystania w badaniach nad prasą, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 48-56.
Sibora J., Polska akcja prasowo-informacyjna w Szwajcarii w czasie pierwszej wojny światowej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 57-66.
Wojsław J., Plakat o tematyce morskiej instrumentem indoktrynacji społeczeństwa polskiego w latach PRL (1944-1989), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 67-75
Knoch K., Znaczenie prasy drugiego obiegu w rozwoju ugrupowań politycznych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 76-83
Mydlarska A., Video Studio Gdańsk – próba przełamania monopolu telewizyjnego władzy w latach 1981-1989, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 84-90
Rozdział 2. Język współczesnych mediów i reklamy
Laskowska E., O „niemodelowych” sposobach replikowania w dyskursie medialnym, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 93-100
Maćkiewicz J., Narodziny polskiego języka tabloidów Casus Wieczór Wybrzeża, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 101-106.
Szreder M., Rola sondaży i ich prezentacja w mediach, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 107-115.
Gajlewicz M., Reklama a media. Zależności wzajemne, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 116-120
Krzykowski G., Informacja statystyczna w wypowiedzi dziennikarskiej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 121-128.
Ryłko-Kurpiewska A., Między zagadką a reklamą, czyli o strukturalnym ich podobieństwie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 129-136.
Wanat T., Informacje niezrozumiałe w reklamie, a ocena reklamowanego produktu, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 137-142
Rozdział 3. Media i biznes
Nierenberg B., Między misją a zyskiem, czyli zarządzanie publicznymi przedsiębiorstwami medialnymi w Europie i USA, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 145-158
Kłusek-Wojciszke B., Media masowe jako instrument działalności public relations, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 159-164.
Kreft J., Strategia marketingowa „Gazety Wyborczej”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 165-174
Łosiewicz M., Relacje między mediami i public relations na podstawie badań przedsiębiorstw województwa pomorskiego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom. 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 175-181.
Gustowski W., Wykorzystywanie serwisów społecznościowych przez firmy z branży wydawniczej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 182-189.
Janowska A., Muzyka a biznes. Nowe modele biznesowe w sektorze fonograficznym po rewolucji cyfrowej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 190-198
Rozdział 4. Etyczne, prawne i kulturowe uwarunkowania współczesnego rynku mediów
Jastrzębski J., Etyka na sprzedaż, czyli kodeksy dziennikarskie na medialnym rynku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 201-208
Sobczak J., Prawo prasowe na rozstajach dróg, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 209-231
Majewski J., Informacja czy infotainment? Etyczne aspekty tabloidyzacji dziennikarstwa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 232-241.
Treppa Z., Czy fotografia może być narzędziem kłamstwa? Mity i fakty medialne, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 242-249.
Jaworski L., Międzynarodowa i konstytucyjna ochrona wolności słowa w Polsce, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 250-257
Łoszewska-Ołowska M., Status prawny „product placement”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 258-263
Stasiuk-Krajewska K., Etyka „public relations”, dziennikarstwa i „media relations”. Między teorią a praktyką, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 264-268
Gajlewicz K., Inwazja kultury obrazkowej w prasie polskiej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 269-274
Galanciak S., Wydarzenie medialne jako źródło społecznej tożsamości, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 275-283
Rutka M., Samopomoc w Sieci. Formy wzajemnego wsparcia użytkowników internetowego forum dyskusyjnego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2009, s. 284-287.