Media, Biznes Kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011.
Rozdział 1. Język nowych i starych mediów
Maćkiewicz J., Dziennikarze a metafora, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 9-14.
Gajlewicz M., Środki oddziaływania perswazyjnego w reklamie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 15-18.
Worsowicz M., Nie tylko skrót myślowy – teksty prasowe I/A blog Janiny Paradowskiej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 19-27.
Białek M., Reportaż radiowy jako dzieło sztuki audialnej, czyli o radiowych środkach wyrazu, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 28-36.
Ryłko-Kurpiewska MA., Skąd znamy Goździkową? – czyli o różnych sposobach charakteryzowania bohatera w reklamie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 37-49.
Chomik D., Pośrednik medialny jako czynnik gatunkotwórczy w niedziennikarskich tekstach prasowych (na materiale ogłoszeń drobnych), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 50-55.
Mydlarska A., Ewolucja obrazu filmowego transformacji w wolnym kraju. Działalność Video Studio Gdańsk w latach 1989-2007, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 56-66.
Bohdziewicz J., Bad news – Good News: Przekazem jest przekazywanie (wersja beta), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 67-74.
Rozdział 2. Etyka i prawo
Majewski J., Mity czwartej władzy. Od antropologii mediów do etyki dziennikarstwa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 77-86.
Łoszewska-Ołowska M., Czy zniewaga krwi wymaga, czyli o znieważaniu w polskich mediach, prawnej odpowiedzialności i surowości stosowanych sankcji, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 87-92.
Jabłonko O., Etyka zawodu dziennikarza, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 93-96.
Bielawski P., Giereło-Klimaszewska K., Ustawa o zadaniach publicznych w dziedzinie usług medialnych – analiza i komentarz, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 97-106.
Sut P, Wójcik M., Internet a prawa jednostki – uwagi o dysfunkcjonalności prawa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 107-115.
Makowska-Rzatkiewicz S., Infotainment a kwestia prawdziwości informacji – dylematy etyczne, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 116-123.
Dorenta M., Społeczne i polityczne aspekty ewolucji Internetu, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 124-127.
Ponikowski M., Dylematy etyczne dziennikarza motoryzacyjnego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 129-131.
Rozdział 3. Media na rynku produktów, usług i idei
Szreder M., Liczbowy opis rzeczywistości prezentowany w mediach, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 135-142.
Mikosz J., Czy pisma internetowe mogą stanowić zagrożenie dla prasy drukowanej? Przyszłość prasy tradycyjnej i elektronicznej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 143-148.
Szylko-Kwas J., Fotografia prasowa jako informacja czy produkt marketingowy? – polskie tygodniki opinii, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 149-155.
Bielenia-Grajewska O., Rola mass mediów w kreowaniu korporacyjnej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 156-162.
Matosek M., Media zakładowe i ich oddziaływanie na pracowników i interesariuszy w otoczeniu firmy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 163-170.
Kreft J., Strategie dywersyfikacji medialnych korporacji transnarodowych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 171-179.
Graczyk M., Skawiński T., Innowacyjne formy komunikacji w dobie digitalizacji mass mediów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 180-188.
Guzek D., Katowicki i opolski region medialny 20 lat po transformacji systemowej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 189-195.
Majewski A., Podział mass mediów pod względem siły oddziaływania na indywidualnych inwestorów giełdowych w Polsce, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 196-204.
Rozdział 4. Ewolucja mediów a cele społeczne, kulturowe i polityczne
Gogołek W., Wyzwania autonomii komunikacyjnej nowych mediów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 207-213.
Adamiec M., [D]ead [A]nd [B]urried. Kilka uwag pesymisty, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 214-220.
Gajlewicz K., Wpływ specyfiki mediów w innych państwach na funkcjonowanie mediów w Polsce – wybrane problemy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 221-227.
Kaczmarczyk M., Krytyczne spojrzenie na dziennikarstwo obywatelskie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 228-237
Łosiewicz M., Kreowanie obywatelskiej rzeczywistości przez organizacje pozarządowe na przykładzie Mediów Obywatelskich z Elbląga, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 238-246.
Stopikowski R., Lokalna prasa internetowa w Polsce i jej zasoby (Polska Północna), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 247-273.
Wojsław J., Sierpień ’80 w dokumentach Wydziału Prasy, Radia i Telewizji KC PZPR, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 274-283.
Szmyt D., O najnowszych technikach medialnych w teatrze z perspektywy widza, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 284-289.
Czechowska-Derkacz B., Inforozrywka i tabloidyzacja w polskich mediach po 1989 roku w kontekście komunikacji politycznej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 290-298.
Joć-Adamkowicz I., Kultura i historia Kaszub jako narzędzie repolonizacji Ziem Północnych w świetle prasy trojmiejskiej w latach 1945-1949, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2011, s. 299-306.