Media, Biznes Kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej (The facets of media communication), red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016.
Słowo od redakcji
Łosiewicz M., Ryłko-Kurpiewska A., Oblicza komunikacji medialnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 27-40.
Część 1.
Oblicza i funkcje komunikacji medialnej
Woźny A., Dokąd zmierzasz serwisie telewizji publicznej? O tendencjach rozwojowych i zagrożeniach „Wiadomości”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 41-68.
Cichy M. M., Oddziaływanie mediów na opinie i postawy społeczne na podstawie głównych wydań „Wiadomości” TVP 1 przed II turą wyborów prezydenckich w Polsce w 2015 roku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 69-86.
Juszczak-Maraszkiewicz E., Misja mediów publicznych. Wymagania i praktyka, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 87-104.
Stachyra G., Radio i ekonomia dla wszystkich. O strategiach edurozrywki, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 105-132.
Dąbrowska-Cendrowska O., Poradnikowe funkcje mediów – analiza na podstawie popularnych blogów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 133-154.
Majewski J., Dlaczego lubimy tabloidy? Słowo o potrzebie antropologii w naukach o mediach, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 155-174.
Część 2.
Media w historii i polityce
Sznajderski T., Marshall McLuhan: człowiek – media – historia – język, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 175-192.
Gajlewicz-Korab K., Wpływ polityków na kształtowanie się współczesnego systemu medialnego Francji. Relacja media – politycy. Wybrane problemy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 193-212.
Wojsław J., Kultura informacyjna w polskich mass mediach po 1989 roku – stare grzechy w nowych czasach, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 213-248.
Knoch K., Publicystyka „Solidarności” – pisma Regionu Gdańskiego w latach 1980-1981, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 249-270.
Maciejewska-Mieszkowska K., Wybory samorządowe w olsztyńskich mediach publicznych w 2014 roku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 271-290.
Kamińska-Chełminiak K., Stefan Kisielewski na antenie Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 291-306.
Część 3.
Kultura, literatura, media
Piechota M., Wielopostaciowość współczesnego polskiego reportażu literackiego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 307-328.
Białek M., Polak – Katolik? Obraz Polaka wierzącego w polskim reportażu radiowym, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 329-344.
Perczak J. E., Sposoby prezentacji wierzeń i kultur rodzimowierczych w popularnej prasie ezoterycznej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 345-366.
Kozielski P., Porno-chic, czyli o medialnej sterylizacji obscena, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 367-386.
Gutowska-Kozielska E., Grzech Lucyfera. Strategie retoryczne polskich mediów prawicowych w kontekście in vitro, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 387-408.
Golińska-Konecko M., TVP Olsztyn jako źródło wiedzy o kulturze Warmii i Mazur, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 409-428.
Kaczor K., Z getta do mainstreamu – polska literatura fantasy w czasopismach z lat 90. XX wieku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 429-452.
Laskowska J., Gustowski W., „Gazet Pan nie czyta?” O czytelnictwie studentów kierunków humanistycznych w dobie nowych technologii w świetle badań sondażowych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Oblicza komunikacji medialnej, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 453-479.