Media, Biznes Kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja (The Media in the Process of Change – Ethics and Communications), red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018.
Słowo od redakcji
Czechowska-Derkacz B., Chomik D., Wojsław J., Etyka słowa w życiu publicznym. Stare problemy i nowe sytuacje, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 11-20.
Część 1.
Media, postawy, wartości
Hofman I., Etyczny wymiar dziennikarstwa poważnego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 37-58.
Kokoszczyńska M., Majewski J., News values w tabloidowym natężeniu. Obraz Kościoła katolickiego w polskich tygodnikach opinii, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 59-80.
Maciejewska-Mieszkowska K., Między misyjnością a oglądalnością TVP. Misyjność TVP w świetle badań opinii społecznej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 81-98.
Lusińska A., Rozważania nad rolą mediów w procesie kształtowania postaw widowni wobec obrazów przemocy na przykładzie wybranych seriali emitowanych na kanale HBO, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 99-122.
Część 2.
Media, nowe technologie, biznes
Kreft J., Redefinicja władzy mediów – rola algorytmów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 123-138.
Gogołek W., Potencjał informacyjny rafinacji Big Data. Biznes i media, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 139-154.
Sroka R., Próba uzasadnienia potrzeby nowych ośrodków etycznej interpretacji zmian społecznych i gospodarczych powstających pod wpływem technologii komunikacyjnych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik. J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 155-174.
Nęcek R., Przedsiębiorczość i komunikacja bliskości. Wzajemne uwarunkowania w świetle nauczania Kościoła, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 175-190.
Boczkowska M., „What is in my bag?” – czyli tagi, haule, vlogi i tutoriale, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik. J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 191-210.
Część 3.
Media, historia, polityka
Pokrzycka L., Historyczne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania mediów w Islandii, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 211-226.
Łuczyński A., Media kaszubskie w latach 1945-2017. Próba syntezy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik. J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 227-250.
Cichy M., Informacje polityczne w Polskim Radiu 24 i w Radiu TOK FM, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik. J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 251-268.
Drąg K., Dyskusja o profesjonalizmie dziennikarskim w świetle wystąpień II Zjazdu Literatów i Dziennikarzy Polskich (1894), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 269-284.
Wojsław J., Biuro Prasy KC PZPR (1956-1972), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Media w procesie zmian – etyka i komunikacja, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 285-312.