Publikacja 2015/2

Media, Biznes Kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów (Social and Political Role of the Media), red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015.

Słowo od redakcji

Łosiewicz M, Ryłko-Kurpiewska M., Horyzonty komunikowania. Znaczenie mediów w życiu społecznym i politycznym. Wprowadzenie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 29-42.

Część 1.

Media w historii i polityce

Głogowski A., Pakistan. Relacja mediów i polityki, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 43-78.

Kamińska-Moczyło K., Kształtowanie się rynków medialnych Estonii i Łotwy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 79-102.

Ostrowski M., Stosuki polsko-niemieckie w prasie PRL lat 70. i 80., [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 103-120.

Wojsław J., „Polityka” Mieczysława Rakowskiego wobec „marcowej” (1968) mowy nienawiści, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 121-144.

Kamińska K., Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk wobec „Tygodnika Powszechnego” na przełomie lat 50. i 60. XX wieku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 145-162.

Knoch K., Strajkowy Biuletyn Informacyjny Solidarność, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 163-184.

Białek M., Nurt historyczny w polskim reportażu radiowym, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 185-202.

Stopikowski R., Dyskusje na łamach  Gazety Wybroczej” wokół podpisania konkordatu w 1993 roku jako przykład sporów o miejsce Kościoła katolickiego w państwie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 203-224.

Chomik D., Żałobne przemilczanie jako temat dyskursu prasowego w tygodniu po katastrofie smoleńskiej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 225-244.

Kozielski P., Bestiariusz „Gazety Polskiej”, czyli nowy zwierzyniec, wybornych tylko i osobliwych zwierząt pełny, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 245-264.

Laskowska J., Prasa gdańska w czasach PRL-u, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 265-286.

Adamik-Szysiak M., Kandydaci z Lubelszczyzny w kampanii parlamentarnej w 2011 roku na łamach prasy regionalnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 287-310.

Maciejewska-Mieczkowska K., Publiczne radio regionalne jako nośnik treści politycznych. Analiza przypadku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 311-332.

Część 2.

Media w życiu społecznym i kulturze

Sobczak J., Tabloidyzacja środków społecznego przekazu – między wolnością a odpowiedzialnością, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 333-376.

Gajlewicz-Korab K., Tabloidyzacja prestiżowych tygodników opinii we Francji. Nowy trend czy oznaka kryzysu?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 377-394.

Lan W., Włodarski J., Współpraca Uniwersytetu Gdańskiego z uczelniami chińskimi w świetle trójmiejskich mediów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 395-404.

Wanat T., Wpływ opisu motywacji podmiotu w przekazie komunikacyjnym na atrybucję odpowiedzialności, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 405-422.

Chacińska M., Dlaczego płacą – kultura, protestancka uczciwość czy starch przed wszechwiedzącym państwem? Finansowanie mediów publicznych z abonamentu w Danii, Norwegii i Szwecji, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 423-446.

Gutowska-Kozielska E., Kościół, media i gender. Konstytutywna funkcja retoryki wojny (na przykładzie Dziennik.pl), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 447-464.

Matuszczyk B., Abdykacja Benedykta XVI w polskim dyskursie medialnym, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 465-480.

Pstyga A., Międzyjęzykowe i międzykulturowe konteksty dyskursu medialnego – z perspektywy odbiorcy przekładu (na materiale rosyjskim i polskim), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 481-502.

Wasilewski K., Wieloetniczność i wielokulturowość w prasie województwa lubuskiego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 503-524.

Lusińska A., Media jako edukator kształtujący społeczne postawy na przykładzie programu TVP 2 „Magazyn Ekspresu Reporterów”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 525-544.

Czechowska-Derkacz B., Dziennikarstwo obywatelskie – o mediach w rękach odbiorców, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 545-564. 

Cichy M., Wiadomości kulturalne w serwisach informacyjnych Radia Olsztyn, w latach 2003-2005, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 565-584.

Rutka M., Konstruowanie tożsamości poprzez relację z pozaludzkim Innym – kotem, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Społeczna i polityczna rola mediów,  red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 585.