Media, Biznes Kultura. Tom 3, red. J. Kreft, R. Stopikowski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012.
Rozdział 1. Współczesne i historyczne uwarunkowania polskiego rynku medialnego
Mielczarek T., Gazety na współczesnym polskim rynku prasowym, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 9-21.
Knoch K., Wpływ drugiego obiegu na polskie przemiany i jego ewolucja w latach osiemdziesiątych XX wieku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 21-29.
Rozdział 2.
Kulturowe uwarunkowania współczesnego rynku mediów
Jastrzębski J., „Prywatne” i „publiczne” w mediach, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 33-40.
Kononiuk T., Ideologia dziennikarska, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 41-51.
Kozielski P., Paradygmat seksualny w pismach dla kobiet. Casus Cosmopolitan i Claudii, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 52-56.
Rozdział 3.
Ewolucja mediów a cele społeczne i kulturowe
Wolny-Zmorzyński K., Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 59-71.
Dąbrowska-Cendrowska O., Program „Pytanie na Śniadanie” – czyli telewizyjna wersja poradnikowych magazynów dla kobiet, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 72-81.
Jupowicz-Ginalska A., Kreowanie ambasadorów marki medialnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 82-90.
Rutka M., O tym jak dyskursywnie tworzy się baśń : na przykładzie Pamiętnika Babuni powstałego na forum miau.pl, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3, red. J. Kreft, J. Majewski, Wydawnictwo Marpress, Gdańsk 2012, s. 91-98.