Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015.
Słowo od redakcji
Łosiewicz M., Ryłko-Kurpiewska A., Między tradycją o nowoczesnością. Relacje pomiędzy mediami, biznesem i kulturą, Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 3-27.
Część 1.
Media, język, komunikacja wizualna
Sawicka G., Jak możemy dziś rozumieć pojęcie „nowe media”?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 41-60.
Szylko-Kwas J., Wywiad i nowe media – czy istnieją jeszcze klasyczne gatunki dzienniarskie?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 61-80.
Maćkiewicz J., Media a biznes, czyli jak pisać o kwestiach ekonomicznych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 81-98.
Jupowicz-Ginalska A., Wybrane formy autoreklamy telewizyjnej. Próba usystematyzowania problem, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 99-122.
Łoszewska-Ołowska M., W świecie okładek, tytułów, lidów i zapowiedzi – między pokusą atrakcyjności a niebezpieczeństwem naruszenia prawa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 123-142.
Kabroński M., Infografika jako obraz wart więcej niż tysiąc słów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 143-158.
Shevchenko V., Formy komunikacji wizualnej (na przykładzie ukraińskich magazynów), [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 159-174.
Treppa Z., Dziewczyna z reklamy. Igraszki z metaforą, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 175-194.
Aszyk K., Dewaulacja fotograficznych środków wyrazu w fotografii reklamowej na przykładzie twórczości Richarda Horowitza, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 195-216.
Część 2.
Media, technologia, biznes
Gogołek W., Nowe źródło informacji dla dziennikarstwa. Rafinacja informacji sieciowej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 217-234.
Szreder M., Próba respondentów a interpretacja wyników sondaży, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 235-252.
Lisowska-Magdziarz M., Konsument kreatywny. Praktyki i przyjemności użytkowników zmediatyzowanej kultury postkonsumpcyjnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 253-274.
Kreft J., Korporacje medialne ośrodkami władzy, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 275-294.
Piechota G., Alokacja jednoprocentowa – komunikowanie organizacji a skuteczność uzyskiwania kwot z 1% podatku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 295-312.
Kalinowska-Żeleźnik A.., Nowe media w marketingu terytorialnym na przykładzie działalności Gdańsk Convention Bureau, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 313-328.
Łosiewicz M., Znaczenie komunikacji wizualnej w promocji miasta na przykładzie Gdańska, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 329-352.
Sajna R., Media i biznes a kultura hybrydowa – przypadek Hispanoameryki, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 353-372.
Bałdyga E., Media, biznes i komunikacja kryzysowa, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 373-390.
Woźny A., Kultura, technologia i autopromocja w mediach – ujęcie alternatywne. Na przykładzie serwisów telewizyjnych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 391-414.
Gustowski W, Laskowska J., Wypaczenie idei patronatu medialnego na przykładzie rynku wydawniczego w Polsce, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 415-428.
Pomirska Z, Sadkowska J., Media a kształtowanie postaw przedsiębiorczych u młodzieży, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 429-446.
Ryłko-Kurpiewska A., Dziecko jako konsument – o sposobach konstruowania nazw produktów skierowanych do najmłodszych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 447-464.
Sawicki A., Reklama w Japonii, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 1. Badania nad językiem i funkcją mediów, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2015, s. 465.