Publikacja 2016/3

Media, Biznes Kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje (Media realities. Forms, problems, aspirations), red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016.

Słowo od redakcji

Łosiewicz M., Ryłko-Kurpiewska A., Różnorodne wymiary mediów w badaniach studentów i doktorantów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 25-38.

Część 1.

Medialne konstruowanie rzeczywistości

Sanakiewicz M., Medialność i performatywność, czyli telewizja codzienności, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 39-56.

Ochnio J., Czy zdjęcie jest wypowiedzią performatywną? Analiza funkcjonowania fotografii na portalach społecznościowych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 57-74.

Ciszewska K., Rzeczywistość reklamowa – konstrukt fotografii mody, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 75-94.

Żukowska A., Relacje słowa i obrazu w plakacie społecznym na przykładzie piętnastu lat konkursu Galeria Plakatu AMS na tle współczesnej kultury wizualnej w Polsce, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 95-112.

Kuśmierz N., Kreowanie bohatera w komiksie na podstawie „Kolorowych zeszytów” o Kapitanie Żbiku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 113-132.

Pędzich P., „Kokoart”- odmiana webkomiksu. Pomiędzy współczesnym a tradycyjnym ujęciem komiksu, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 133-168.

Część 2.

Komunikacja w dobie przemian technologicznych

Iwanowska M., Zrozumieć media (społecznościowe). Perspektywa psychologiczna, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 169-186.

Dobkowski-Ryłko D., Wykorzystanie modeli Wattsa-Strogatza i Kleinberga do analizy sieci społecznych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 187-204.

Część 3.

Dziennikarstwo i świat mediów

Cybulska P., Publicysta religijny. Możliwości i wyzwania na przykładzie felietonów blogowych Szymona Hołowni i Adama Szostkiewicza, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 205-230.

Kokoszczyńska M., Wizerunek Anny Grodzkiej na łamach tygodników opinii na przykładzie „Gościa Niedzielnego” i „Polityki”, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 231-248.

Kurek A., Bierność polityczna studentów Uniwersytetu Gdańskiego podczas wyborów prezydenckich 2015, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 249-260.

Neumann M., Wojna w Afganistanie – reportaż dziennikarski kontra literatura faktu w ujęciu teorii postkolonialnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 261-274.

Kurek M., STORYTELLING – Chodź, opowiem Ci bajeczkę, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 3. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Novae Res-TrueSign, Gdynia-Kinvara Co. Galway 2016, s. 275-290.