Publikacja 2018/2

Media, Biznes Kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo (Media Image Creations – Image and Word), red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018.

Słowo od redakcji

Czechowska-Derkacz B., Chomik D., Wojsław J, Świat medialnych wizerunków, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 11-36.

Część 1.

Media, postawy, wartości

Maćkiewicz J., Jak można manipulować za pomocą zdjęć, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 37-54.

Cymanow-Sosin K., Hejt a etyka słowa – od niestosowności do agresji na przykładzie analizy języka w komentarzach internetowych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 55-76.

Rutka M., Dlaczego i jak blogu-JEMY? Wstęp do analizy dyskursu polskich blogów kulinarnych, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s.77-94.

Gutowska-Kozielska E., Kozielski P., Donald Trump – retoryka strachu jako narzędzie kontrolii społecznej i politycznej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 95-110.

Kaczor M., Jak uczestnicy dyskusji publicznych wypowiadają się o chciwości? Próba rekonstrukcji znaczenia, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 111-132.

Część 2.

Media, wizerunki, reklama

Forma M., Bohater w reklamie telewizyjnej, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 133-152.

Stępniak K., Shockvertising versus reklama religijna, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 153-172.

Białek-Szwed O., Kobiety w polskiej polityce a sposób ich postrzegania przez media masowe, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 173-186.

Chomik D., Polski antyklerykalizm medialny jako problem badawczy – kilka refleksji na marginesie badań przedstawiania księży w tabloidzie, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 187-206.

Leśniczak R., Wizerunek Caritas Archidiecezji Łódzkiej w internetowych wydaniach łódzkich dzienników, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 207-236.

Część 3.

Media, mity, kultura

Czechowska-Derkacz B., Media i mity. Che Guevara – studium przypadku, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 237-256.

Świąder-Puchowska B., Hamlet wśród mediów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 257-274.

Białek M., Zmiany w polskiej radiofonii na przykładzie reportażu radiowego, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 275-288.

Aszyk K., Niezmienność struktur utworów Harry’ego Callahana – schematyzm czy kreatywność?, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 289-302.

Sznajderski T., Jeana Baudrillarda koncepcja człowieka i mediów, [w:] Media, biznes, kultura. Tom 2. Medialne kreacje wizerunkowe – obraz i słowo, red. B. Czechowska-Derkacz, D. Chomik, J. Wojsław, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2018, s. 303-316.